Elev 1:
Eleven har förstått uppgiften och har noggrant och detaljerat förklarat hur man räknar ut varje uppgift, steg för steg.
Förklaringarna är väldigt tydliga och personen använder ett bra matematiskt språk (exempelvis använder hen orden faktor, multiplicera osv).
Eleven har valt bra exempel till förklaringarna. De är inte alldeles för svåra exempel, utan de går att förklara så att alla som läser det förstår hur man ska räkna.
Elev 2:
Eleven har förstått uppgiften, dock var förklaringarna inte så tydliga att alla skulle förstå dem. Personen skrev väldigt kortfattat och har inte riktigt förklarat hur man räknar ut uppgifterna. Exempelvis när eleven skulle förklara hur man multiplicerar med decimaltal. Hen beskrev inte så tydligt varför svaret blir 0,06 och inte 0,6. Personen skrev bara "så när man multiplicerar decimaltal så tar man och lägger till en nolla före". Och när hen skulle beskriva hur man räknar med negativa tal gav personen bara exempel och svar på exemplen och inte hur man räknar ut det, så det var inte så tidligt förklarat. Eleven använde inte så mycket matematiska ord.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar